Відшкодування за смерть близької людини
Одна зі страхових компаній ухилилася від відповідальності за наслідки нещасного випадку. Що робити, якщо страховик відмовляється виплачувати допомогу?
У лютому 2019 року, перебуваючи на роботі, Януш З., завантажував сідловий тягач. Під час цього стався нещасний випадок. З боку кабіни потерпілого вдарило вантажем, чоловік впав з висоти. Він помер на місці.
Янушу З. було всього 39 років. Він був чудовим, відповідальним, турботливим партнером та батьком двох дітей, яким на день його смерті було п’ять і шість років.
Безсумнівно, діти сильно постраждали через смерть батька. Вони втратили можливість рости та розвиватися в повній родині, що вплине на їх подальше життя. Присутність батька у процесі виховання не тільки важлива, але й безцінна. Цивільний кодекс передбачає відшкодування шкоди, завданої найближчим родичам померлого, щоб полегшити біль від втрати близької людини. Відшкодування є одноразовим, воно покриває всі негативні наслідки, спричинені смертю близької людини, у тому числі й ті, які потерпілі відчують у майбутньому.
У цьому випадку родичі покійного через довірену особу звернулися до однієї зі страхових компаній з проханням про грошове відшкодування.
Страхова компанія, проаналізувавши документацію у справі, негативно відреагувала на заявлені претензії, вказавши, що немає підстав брати на себе відповідальність за заподіяну шкоду. На думку страховика, вказані у справі факти та обставини події не дозволяли стверджувати, що ДТП сталася через рух транспортного засобу. Крім того, за словами страховика, на тягач на день ДТП не поширювався договір страхування цивільної відповідальності, що суперечить інформації, що міститься в базі даних Інформаційного центру Фонду страхування.
Посилаючись на позицію страховика, зазначимо, що, відповідно до законодавства, «шкодою, заподіяною рухом транспортного засобу», є, зокрема, «пошкодження, що виникли безпосередньо під час завантаження та розвантаження транспортного засобу». Що і трапилося в даній ситуації.
Висновки свідчать, що постраждалу особу допустили до завантаження транспортного засобу без інструктажу з техніки безпеки та без актуального медичного огляду. На додаток до того, Януш З. не був оснащений відповідним обладнанням, яке дозволило б йому працювати на висоті. Однак на відповідальність страхової компанії не впливає той факт, що відповідальність за нещасний випадок несе роботодавець. Річ у тім, що інцидент стався під час завантаження транспортного засобу, що визначає відповідальність страхової компанії на підставі ризику. Провина роботодавця, який створив небезпечні умови, дає право страховику подати зустрічний позов проте не знімає з нього відповідальності у цій справі.
Через відмову страховика виплачувати відшкодування, представник сім’ї Януша З. звернувся до Управління фінансового омбудсмена зі скаргою на незаконну діяльність страхової компанії та попросив розглянути позицію страховика. На думку Фінансового омбудсмена, страхова компанія не мала достатніх та вичерпних умов для зняття з себе відповідальності.
Команда юристів «Польської юридичної компанії з надання допомоги постраждалим» взялася за цю справу та подала клопотання про передачу її до Фонду страхових гарантій, який надав близьким покійного грошове відшкодування за заподіяну шкоду. Спочатку Фонд відмовлявся виплачувати відшкодування колишній партнерці та матері дітей потерпілого, проте зрештою нам вдалося стягнути належну компенсацію.
Отже, процес отримання компенсації за втрату близької людини часто є складним і тривалим. У вищезгаданому випадку страховик ухилився від відповідальності за інцидент, що стався. Проте наша команда юристів звернулася до Фінансового омбудсмена з проханням втрутитися та передати справу далі – до Фонду страхових гарантій.
Ми знаємо, що ніякі гроші не повернуть життя коханій людині, проте боротися за належне вам відшкодування заподіяної шкоди варто. Команда юристів «Польської юридичної компанії з надання допомоги постраждалим» наполегливо працює над тим, щоб наші клієнти отримали максимально можливу компенсацію.